fredag 25. april 2014

#100 Pen nib holders

- scroll down for english -

På oppfordring fra tegneserieskaper, illustratør og forfatter Jens K Styve, jobber jeg for tiden på et prosjekt med pennseplittholdere. Et kjempespennende prosjekt som dessuten gir meg verdifull trening med meiselen. Her er det også dreiing både mellom og gjennom senter :) 

Jeg har jobbet litt for å finne den beste fremgangsmåten pluss at jeg prøver ut ulike treslag for å finne ut hva som passer best.

Jeg lar bildene forklare prosessen.

Etterhvert som jeg blir ferdig med dem, blir de lagt ut for salg i nettbutikken på Bigcartel.com






On request from cartoonist, illustrator and author Jens K Styve, I am currently working on a project with pen nib holders. A very exciting project which also gives me valuable training with the skew chisel. There is also turning both between centers and through the center :)

I have worked a bit to find the best production procedure plus experimenting with different types of wood to see which is the most suitable for the task. 

I'll let the pictures tell the rest. 

As they are finished, they will be out for sale at my webshop at Bigcartel.com.
 











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar