fredag 28. mars 2014

#097 Waiting for a new motor - carving spoons

- scroll down for english -


Jeg er fremdeles en smule forstyrret i mitt daglige tredreierliv, mens jeg venter på ny motor til min store dreiebenk. Da er det kjekt å finne inspirasjon til å prøve seg på andre former for trearbeide.

De siste dagene har jeg skjært ut to skjeer i Bjørk. Et veldig artig og givende prosjekt. Og det var mye lettere enn jeg hadde trodd. Jeg kommer absolutt til å fortsette med dette (i ny og ne) også etter at jeg har fått den nye motoren på plass.

Og det er behagelig å jobbe uten maskiner. Utskjæring av skjeer er til og med så rolig, og skaper så lite støv og spon, at jeg kan gjøre det inne i stua! :)





I'm still a bit interrupted in my daily woodturning life, while I wait for the new motor for my big lathe. In such a situation it's nice to find inspiration to try other forms of woodworking.

During the last days, I've carved out two spoons in Birch. A very fun and rewarding project. And it was much easier than I had thought. I will definitely continue with this (now and then) even after I get the new motor in place. 

And it's pleasant to work without machines. The carving of spoons is even so quiet and creates so little dust and chips that I can do it inside the house! :)










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar