søndag 11. august 2013

#065 SAVING Birch and spalted Rowan failure

- scroll down for english -

Etter mye tankevirksomhet (og en del lesing) har jeg klart å redde emnet av Bjørk og surnet Rogn som ikke lot seg dreie så lett

Løsningen var å gå FORSIKTIG frem og slipe bollejernet gjentatte ganger uderveis.

Under prosessen var jeg også nødt til å redusere størrelsen og endre formen på bollen.

Det har tatt litt tid å bli helt ferdig, da jeg måtte vente på mere Tung Oil, men nå er alt klart. Jeg lar bildene fortelle resten av historien.

Husk å følge meg på Facebook :)






After alot of thinking (and some reading) I have managed to save the blank of Birch and spalted Rowan that did not turn so well.

The solution was to work VERY gently and grind the bowl gouge repeatdely along the way.

During the process, I also had to reduce the size and change the shape of the bowl.

It has taken some time to get completely finished, becouse I had to wait for more Tung Oil, but now everything is clear. I will let the pictures tell the rest of the story.

Remember to follow me on Facebook :)















#060 Birch and spalted Rowan failure



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar