mandag 18. februar 2013

#028 In betweens - Gluing up blanks

Igår kom det over meg at jeg måtte se å få gjort klar noen emner, så jeg kunne ha mer å jobbe med. Jeg fant fram noen fjøler av Bjørk (Betula pubescens), Bøk (Fagus sylvatica), Ask (Fraxinus sexcelsior), Eik (Quercus robur) og Merbau (Intsia bijunga). Sammen med noen større emner av surnet Rogn (Sorbus aucuparia) ville jeg kappe, høvle og lime sammen nye bolleemner.

Idag har jeg kappet, høvlet og laminert ialt syv nye emner. Bøk møter Bjørk, Rogn møter Bjørk og Eik møter Merbau. Iløpet av natten skal de være ferdig herdet, og imorroa kan morroa begynne :)

 




Yeasterday I found out I had to prepare some new blanks so that I have something more to work on in the future. I found some boards of Birch (Betula pubescens), Beech (Fagus sylvatica), Ash (Fraxinus sexcelsior), Oak (Quercus robur) and Merbau (Intsia bijunga). Along with some bigger pieces of spalted Rowan (Sorbus aucuparia) I would cut, plane and laminate together some new bowl blanks.

Today I've cut, planed and laminated a total of seven new blanks. Beech meets Birch, Rowan meets Birch and Oak meets Merbau. During the night the glue will be fully cured and the fun can begin :)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar