onsdag 16. januar 2013

#020 Rowan firewood 6/6 - Photo shoot

Har i det siste gjort ferdig rognekubbe-prosjektet mitt. Begge emnene er ferdig dreid, pusset og oljet. Det var tendenser til små sprekker i det andre emnet også, men litt superlim eliminerte disse.

Dette har vært et flott lite prosjekt som har lært meg (og mint meg på) en del viktige ting som jeg skal ta med meg videre. Særlig det med sprekkene. Skulle unngått dem i utgangspunktet ved å lage kun ett emne fra midten an vedkubben. Men jeg har også fått trening og erfaring i hvordan man kommer over slike hindringer.

Bare noen få dager til sola er tilbake i Tromsø. Når været er klart, får man et deilig inntrykk av ekte dagslyd igjen. Dette har jeg idag utnyttet som lyskilde under fotograferingen av bollene.

Nyt bildene :)




I've recently completed my rowan firewood project. Both blanks are fully turned, sanded and oiled. There were signs of small cracks in the second blank too, but a little superglue eliminated these.

This has been a great little project that has taught me (and reminded me about) some important things that I will bring with me. In particular, the cracks. I should have avoided them in the first place by making only one piece from the middle of the firewood. But I have also got training and experience in how to get through these obstacles.

 
In just a few days the sun will be back in Tromsø. When the weather is clear, you get a superb impression of genuine daylight again. Today I've used this natural light as the main light source during the photo shoot of the bowls. 


Enjoy the pictures :)












Rowan firewood 1/6
Rowan firewood 2/6 - When one becomes two
Rowan firewood 3/6 - Cracks!
Rowan firewood 4/6 - Eliminating cracks
Rowan firewood 5/6 - Finishing



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar