lørdag 5. januar 2013

#017 Sour rowan - first test 2/2

Endelig ferdig med min første bolle av surnet rogn. Siden sist har jeg påført to strøk med "Danish Oil" fulgt opp av pussing med fint stålull (0000).

Strålende fornøyd med den ferdige bollen.

Veldig artig prosjekt dette. Har flere (og større) emner liggende, som jeg gleder meg til å gå løs på. Hvem vet hva jeg vil finne der!?





I'm finally finished with my first bowl of soured rowan. Since last time I've applied two coats of "Danish Oil" followed up by polishing with fine steel wool (0000).

I'm really pleased with the finished bowl.

This has been a very fun project. I have more (and bigger) blanks lying that I'm looking forward to work on. Who knows what I'll find there!?








Sour rowan - first test 1/2





3 kommentarer: